Joyce met Farah Diba I.Dancer

Bondscoach para-dressuur Joyce Heuitink deed in 2016 ook mee aan Ride & Run! Ze zat samen met vriendin en wielrenster Loes Gunnewijk in het team, met de naam London to Rio. Tijdens het event op 2 juli in Arnhem kwamen zij in actie op de 20 kilometer, Joyce op haar paard Fara Dibah i.Dancer en Loes -natuurlijk- op de mountainbike.

Loes Gunnewijk

Wielrenster Loes Gunnewijk werd in 2010 Nederlands Kampioen op de weg en was onderdeel van de Nederlandse wielerploeg die in 2012, tijdens de Olympische Spelen, Marianne Vos ondersteunde naar haar gouden medaille. We zijn benieuwd of Joyce haar straks te paard bij kan houden!   Doe je ook mee op de fiets, maar heb je nog niet zoveel ervaring, dan krijg je alvast handige tips van Loes:

  • Draag altijd een helm!
  • Denk aan makkelijk zittende sportkleding, aangepast op de weersomstandigheden.  Een broek met een goede zeem is zeker een aanbeveling. Een sportbril beschermt je ogen tegen vliegen, zand/modder, takken en de zon.
  • Pomp je banden niet te hard op, omdat een harde band minder grip heeft in zand en modder. Ongeveer rond 2 bar is voldoende en gangbaar.
  • Doe in je zadeltasje een reserveband, bandenlichters, inbussleutels/multitool en neem een pompje mee.
  • Neem ook voldoende drinken & eten mee (bijvoorbeeld een banaan of mueslireep) en een telefoon. Bij mogelijk slecht weer is een regenjasje handig.
  • Eet ruim van te voren en drink voldoende (drie uur voor de wedstrijd). Neem een bidon mee tijdens de wedstrijd (oefen met de concentratie dorstlesser).
  • Pas je versnelling aan, aan de situatie. Bergop vraagt om een lichtere versnelling en op hardere vlakke paden kun je een grote versnelling gebruiken.
  • Plaats je wijs- en eventueel je middelvinger op de remschakel. Gebruik je remmen gedoseerd en knijp niet zomaar vol je voorrem in, de kans is heel groot dat je voorwiel blokkeert en dat dan over de kop gaat. Door je gewicht naar achteren te plaatsen, maak je nog meer gebruik van je remkracht.
  • Oefen met balanceren. Zo leer je de fiets goed kennen en hoe behendiger je bent op de fiets, hoe minder je hoeft af te stappen.
  • Kijk altijd vooruit en schat de situatie in. Wat gaat er komen (zoals modder, een klimmetje, los zand of een verhard pad) en maak daarop je keuze voor de juiste versnelling.
  • Geniet van het buiten en in beweging zijn. Kijk om je heen en geniet! 🙂